onsdag 14 september 2011

'Sådan ondska skola aldrig beskådas mer'

Vad anser ni om Peka-klicka spel?

Ska jag vara helt ärlig har jkag ingen större åsikt om dem. Jag är mer för såna platform (även kallat 'gör-alla-funktioner-med-en-och-samma-knapp-spel'). Förr i tiden så hade jag ett litet galleri med fighting och platform spel. The Grinch, Bugs Bunny: Lost in Time, uppfäljaren Bugs 'n' Taz: Time Busters och andra diverse jag inte minns namnet på. I fighting fanns Tekken 1-5, Soul Calibur 2 och 3 och en massa andra konstigheter, typ nåt japanskt spel jag fattade nada av men förstod att man var en karaktär och mötte en motståndare. Punkt.

Hursomhaver, vad skulle vara tuffare: Fighting eller Platforms-versioner av en själv? Personligen tycker jag en battle-ready fighter skulle vara helt superbt porträtt. Visserligen, jag har noll koll på att fightas i verkligheten, jag gör det bara med yxor ochg svärd och sånt krimskrams. Men hand-to-hand så är jag körd... nåt vettlöst. Jag är sisådär inom boxing (basisk lära inom skolan, inget att skryta med) men det hälper föga om jag skulle bli överfallen. Eller ja... 'sikta på muskler och mjukdelar'. Det är min överlevnadsstrategi.

I vilket fall, om jag fick äran/välja skulle jag definitivt välja att vara i ett fightingspel. Platform har visserligen börjat komma tillbaka med Alice: Madness Returns bl.a., och ojah, det är snyggt som själva fan. Men jag vet inte. Springa runt, gör en massa skräp för olika typer... låter som mitt jobb. Nejdu, det gör jag i verkligheten. Ska det vara virtuellt, då ska det INTE likna verkligheten anser jag.

MEN NU! Lite personliga nyheter: Var och köpte nya ringar med Elviz idag och tusans tusan vad snygga de är! 'Bark' av Kaj Franck. Såååå patriotiska vi är eller hur? För er som inte vet, Kaj Franck är en finsk designer, främst vad gäller glas om jag minns rätt.

Men, nu mina vänner och annat pack som läser denna blog: Nu tar jag avsked för natten!

Ha're,

Dan.

Inga kommentarer: