onsdag 21 september 2011

Time to stand up, ye arse!

Nu har vi skaffat katt! Och han stortrivs i lyan! Han sover när vi sover, han är en ytterst lydig kisse och han fattar när man är alvarlig. Och han älskar att mysas!

Hursomhaver, allt som jag anser vara viktigt i livet går bra. Jag har hållit mig till mina regler vad gäller rökning (kan jag inte dra det genom öronhålen, då kan jag röka det, så det är pipa och cigarr som gäller). Idag var jag efter en tre meters askpinne som ska bli till mina nya yxor/klubbvapen. Det torde bli fantastiskt!

Får pengar om inte alltför många dagar, alltid bra! Ska bli Huskarl, vilket betyder mer fighting, vilket jag anser att är riktigt bra för mig personligen. Jag har en fästmö som förstår mig och älskar mig och en familj som är villig att hjälpa.

En hel dag med fighting på lördag, det är nåt jag verkligen ser fram emot! Börjar ett, håller på tills det slutar och grillat blir det också! Kommer bli så tusans skoj! Och hoppeligen har jag en ny yxa tills dess, så allt är shpenante!

Annars så går allt sin stilla gång. Jobb, vilket verkar vara så att de fyra små jag har nu kommer reduceras till två större. Vilket betyder Vardagsmorronutdeln., pakethantering, måndagskoordination och lördagsutdeln., kommer förvandlas till VardagsmorronutdelningDeluxe och pakethantering. Mindre jobb, men ack, mer pengar därtill! Pengar betyder att man kan handla och spara till bröllopet OCH eventuellt ha lite kul därtill... plus leva rent allmänt. Plus jag kan kanske ha råd med lite nya vikingprylar till både allt vad sådant heter och marknaden, vilket alltid kan vara bra. Men ja, just nu, så har jag alltså inte råd med sådan saker men framtiden sinni, har möjligheter!

Men ja, framtiden ser ljus ut just nu tycker jag. Lite spännande att se tillbaka också hur allt har utvecklkats till det det har. Inte tänkte jag för sex år sen att jag skulle sitta i min och Elvizs lägenhet, blogga och hålla ett öga på en katt som leker. Inte visste jag heller att jag jag skulle sitta och ha planer och idéer för ett bröllop, men nu är det alltså på väg. Och närmare kommer det bara.

Men ja, för att ha en stund närmare framtiden så ska jag nu gå i en par timmars dvala. Dvs, god natt!

Ha're,

Dan.
Hörni att...

Inga kommentarer: