måndag 28 maj 2012

Raka mig? Neej, det är kokosbollar!

Hörni.. hej!

Jo, det var ett bra jäkla tag sen jag pränta nå't hännan, så jag tänkte jag skulle gör't nu, när sommmaren har sina stormsteg på väg in i Nordens flesta hörn. Måste dock säga att Åland verkar ha fått sin sommar riktigt tidigt, herrigud vad nakna ben man ser längsmed vägarna... på folk.

Själv har man plockat fram vikingakläderna och kiltarna på allvar, jodu! Inga shorts här inga... okej då, emellanåt, när det blåser lite för mycket för att jag ska känna mig säker på min sak.

Men jo, under denna tid som jag varit borta har det hänt... ganska mycket. Har en diet jag följer ganska hårt. KSS dieten, som jag kallar den (Kött Så Satan), vilket betyder att jag äter mer eller mindre bara kött plus nåt mindre tillbehör. Har slutat röka som så, hobbyröker med pipor och cigarrer när tillfället ges och jag känner för't... vilket blir tämligen ofta i solskenets underbara ljus och på Café Julio (vår balkong). Katten håller mig sälskap närsom jag sitter här också, så jag myser!

Jo, på tal om 'Vår', min käresta och jag har ju blivit ett riktigt Vi, eller vi ska bli det. Vi har vigt oss, men vårt bröllop blir i Augusti, med pompa och ståt (hoppas jag det blir iaf, för dyrt ser det ut att bli...)Plus, så har vi ett enklare vikingabröllop under Saltviks Vikingamarknad. Så, det blir herr och fru Westin därmed! Så, det är yay! Och innan nån frågar 'Hur det känns', det är ingen större skillnad. Det är mest att vi har det på papper att 'nu är ni ett par... för, typ, evigt', vilket är helt fint för alla och mig.

Allt vad viking heter har blivit fantabulöst mer seriöst! Som både medlem, styrelsedeltagara och fighter. Räkna med att årets marknad kommer bli knasbra, säger jag bara!

Annars, flyter nog allting på bra! Orsaken till att jag inte har skrivit här såpass mycket är helt enkelt på grund av bristande ork. Med ett nattjobb blir det lätt så, men just nu känner jag mig väldans kreativ så jag tog tillfället i akt och uppdaterade här. Kommer spendera merparten av dagen med ett ritblock framför mig, hade jag tänkt och om allt går enligt planerna så har jag en del bilder senare idag. Så DvArt kanske också får sig en törn på slutet, vi lär märka!

Med det så tackar jag för mig denna gång och hoppas alla har det fint och mår gott!
Hörni, hej!

Inga kommentarer: