lördag 1 januari 2011

BOOM! Here comes a BOOM!!

Bomdiddybom baby!! Nytt år, nya idiotier att utföra!

Som hyllning till det nya året ska jag ge en lite snabb recension av det gångna året. Inte för att jag behöver men jag finner det lustigt. NU ska vi se då.

Förra året bjöd på både prövningar, vändningar, förväxlingar, förvirrning och kaffe. Såå mycket kaffe.

Året börjar med att Elviz och jag blir ihop. Därefter hände inte mycket, UppCon är det närmsta men då så arslade jag mig rejält. Så jag är lite ångerfull med. Men vidare ska vi se!
Sen var det födelsedagar på G. Elviz firades i Vikingabyn, dock med vissa restriktioner från Föreningens sida. Naja, fick inte några klagomål som så, så jag antar att det var lyckat.

Därefter, årets höjdpunkt ur min vinkel: Vikingamarknaden! Absolute Fun Time! Alltid kul, dock lite småbökigt då man, timmarna innan, får veta att man ska ha vakttjänst som ordningsvakt i Byn. I år ska det ändras dock hoppas jag.

Augusti bjöd på skyffling i Universum: Jag 'fick ledigt mellan jobb' och drev en stund. Inte alltför mys, men dock hände det så man kan inte göra nåt åt det. Fick lite senare jobb på Posten Åland och stortrivs! Gillar arbetskamraterna, det andra mystiska folket som är där, inte ledningen men dock vissa chefstyper.

Tatuering! Måndagen då jag minns mest! Först (men inte sista) tatueringen försattes i skinnet på mig och jag var nöjd med 'BERSERK' på bröstet. Snart får vi se om jag gör nåt mer...

Nuså, Aberdeen! Skottland, ye basterd! Förbannat kul och påfrestande, allt på samma gång! Påfrestande genom att resa, kul genom att resa... ja ni läste rätt. Ovan resenär jag är men dock kom vi fram och hade grymt trevligt. Ett resmål jag gärna återvänder till. Födelsedagen firades på Glennfiddich destilleriet.

Därefter hände nästa årliga händelse, Unga Band. Nu med mitt stadiga band; Permafrost. Vi kom Tvåa och vi var enormt glada! Vi har haft ett gig efter det på Pub Bastun, dock kommer ett snarligen, dvs under Påsk-rock. Det lär bli intressant.
Halloween dök upp ganska hastigt. Klownen invaderade åland och vann Favvopubens Dräktpris! Yay! Mycket fina och mycket outtänkta dräkter men vafan, kul ska man ha.

December bjöd också på Kilt! Yay, jag har en kilt att stoltsera med, tack vare en flickvän och lite amerikansk postförsändelse! It's all nice! Före det firades Jul, kort därefter nyår, nånstans däremellan dök kilten upp och nu är vi här.

Bra år med både upp och ner, men så ska det vara, annars har man inget att se fram emot.

Hoppas livet ett år framöver bjuder på likvärdiga, om inte bättre händelser. Ha ett bra år på er! Jag kommer uppdatera med samma irregularitet som tidigare, så var lugna, missar ni nåt så märker ni inte det!

Ha'de!

Dan

Inga kommentarer: