fredag 1 april 2011

I have no mouth and I must scream

(Ondaste superdatorn någonsin i den berättelsen för övrigt, check it) Kommer ni ihåg en relkam som gick på TV för ett flertal år sen? Var typ bilar som man tryckte på en knapp så blev de monster? Dragsters som fick krokodilkäftar, pickups som hade ett enromt gap och två händer, en viper som var (sitt namn troget) en huggorm. Kom och tänka på de häromdagen och har försökt komma på vad de hette...

Iaf, en av orsakerna jag tänkte på dom överhuvudtaget, det finns liknande leksaker till såna små saker... ungar, så var det. Typ, en röder muskelbil som blir en t-rex, en blå racer som blir en råtta, en truck som blir en varg... ja, jag testade varenda en. Klart det, jag älskar leksaker ännu även fast jag är gammal nog att strunta i det. Men med det sagt så ser jag på det mest med ett ont öga nuförtiden. 'På min tid', sa alltid min käre far.


'På min tid hade vi trä, metal och en skog.'. Jag har nu kommit på mig själv med att tänka likadant. På min tid hade vi fantasi, en massa plast och ett vardagsrum, fyllt med möjligheter. Spider-Man svingar från hustaken (lampan) ner på gatan (golvet) SWOOSH!! Och han möter... ActionMan!... Ja, jag hade en smärre samling leksaker när jag var yngre. Jag har det nog ännu, men i dagens läge kallas de 'vapen' och 'Vikingrelaterat'.


Det tycker jag är ett bra tecken på att man inte ska växa upp riiiktigt ordentligt. Om man tänker 'Jag är inte seriös. Man ska vara seriös.' då blir man en grå livsmassa och får nog saker gjorda, men inte av nöje. Jag lever viking och bärsärk, för det är kul och lärorikt. Får en massa nya ansikten att minnas och en massa livserfarenhet (typ. jag lär mig att inte jävlas med britter)


Och till de som anser att 'Men duuu, vafan kallar du det ett liv att fejkslåss, ni blöder ju inte ens! Skaffa dig ett liv, så du slipper skämmas!': Ja. Det är ett liv, fyllt av oväntade möjligheter. Ett liv där man FAKTISKT träffar folk, rör på sig, gör saker man aldirg tänkt eller trott sig göra. Ett liv där man inte behöver dator, ska man höras talar man högt, helst efter ett hornsblås. Så, de som anser att man inte har liv, de har inte hört en redig vikingfest! Nu, ska dock denna bärsärk vila sin hals. Han har nämligen skrikit lite för mycket i ett band han är med i.


Ha're gött och leta Er nyckel!

Inga kommentarer: