onsdag 24 augusti 2011

Det finns en nyckel till allt!

Om det finns ett jobba jag skulle älska att ha, då skulle det vara att komma på karaktärer till spel/filmer/serier/allt!

Jag gillar själva processen vad gäller att kreatera. Man lär känna en ny person, så att säga. Man vet vad denne gillar, ogillar, hatar, älskar, anser och tycker. Ändock så kan denna karaktär komma med egna idéer mitt i det hela. Det är just det jag vill ha och göra med: OM jag skulle få tillfälle att visa vad jag kan skriva, hitta på ur tunna luften och sätta ner på papper alternativt ur mig själv, gudarna ska veta att jag skulle vara nöjd redan då, oavsett om jag skulle leva på det eller vara en helt random snubbe som sitter i ett rum med andra snubbar och antingen tecknar och härjar med färger för att få fram min karaktär på papper enligt kundens önskan.
'Låt mitt sinne få flöda och eder bägare skola bli full. Jag suktar enkom att få vara fri i tanken och drömmen' skulle vara min mantra. Låt mig göra mitt och göra er nöjd, istället för att vi båda antagligen blir sura.

Nåväl, det är en dröm jag har. Att låta fantasin vara chef är dock nåt som endast faller till de som är i spelbranschen. Jag tänker då Suda51 (Killer7, No More Heroes, m.m), Hideo Kojima (Metal Gear-serien), Ken Levine (BioShock), Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved bl.a.) som har gjort såpass djupa, sinnessjuka och känslo- och tankeväckande spel.

Ska jag vara ärlig: Jag vill vara med i den klubben. Egentligen behöver jag bara komma ut med mina idéer till rätt person och saken kan vara biff. Man ska bara våga. Vilket jag är snäppet på att göra ibland, men jag är sedna rädd för att inte få vara delaktig i mitt egna verk. Mans ks inte vänta på att bli upptäckt, man ska jobba för det, tycker vissa. Andra får skjuts med hjälp av rätt kontakter från början.

Nåväl, i framtiden kanske nåt med initialerna 'DFAW' dyker upp. Man ska aldrig säga aldrig.

Dagens blogg presenteras av: Hamburgare! För DU är hungrig!

Ha're,

Dan

Inga kommentarer: