onsdag 17 augusti 2011

Och Regnbågar!! I Plural!!

'Hörni, jag vet inte vad ni vet men jag vet att ni vet nåt jag inte vet, ni vet.'
Just såna meningar får mitt sinne att hoppa till av förundran ibland. Ordet 'vet': Fullkomligt medveten om dess germanska ursprung. 'Weis' vilket blir helt fördummat enkelt via ordet vetenskap, vilket är 'Wissenschaft'.
Se, nu vet ni nåt jag vet!

Så vad annat. Nå, inget speciellt. Sitter mest och fnular på olika saker jag borde göra nu kommande dag. Förutom Scanner Projektet (ä.k.s. 'Installera scannern') och lite viking-slagasmål i Byn en sista gång innan det är tack för denna säsong så tar jag morgondagen med ro. Kanske en koppa kaffe med kompis, kanske inte. Vi får se.

Annars har livet varit lugnt för en herr Westin. Semester pågår, snart slut då jag är på sista veckan. Sommaren har börjat ta sitt avsked som så. Varmt ett tag framöver men det är nog bara det. Går och tänker på Kiltar och annat skoj. INget nytt egentligen, men har börjat gå i 'rediga kiltatankar', dvs en Great Kilt. Fem meter gånger en-och-en-halv meter tyg. Vecka, sätt på och håll ordning på själv. Blir mer och mer sugen men det är ett annat problem.

Såhär i övriiga nyheter så ska väl PermaFrost's EP vara klar så småningom. Ljudteknikern ska ha tid och ork så är vi på G. Har för övrigt ett par andra projekt med andra musiker på Ö-a att gö-a. Ett Megametal projekt, där vi siktar tungt, fortsatta PermaFrost-schitt med utökat arsenal vad gäller folk-instrument och ett Industrial projekt med politiriska inslag (politik-satir). Kommer bli bra!

Men ja, det var nog det jag hade att säga denna vecka. Nu ska ni kik er så tar vi nästa vecka med storm.

Nästa vecka: Spaghetti, två ton? JA TACK!!

Ha're,

Dan.

Inga kommentarer: