onsdag 3 augusti 2011

Morituri Te Salutant

Heej! Vetnivad!? Uppdateringar = I suck.

Jonej, det där med måndagar har farit lite åt fanders pga dålig planering och brist på egentlig ork. Så nu ger jag ett nytt löfte och dödar det andra: Uppdateringar skola ske på Odens Dag, Mittveckan, även kallad Onsdag.

Så vad har jag att säga? Jo, jag har tänkt ge en liten VikingaMarknads-uppdatering. För jag sparkar röv på det viset.

Årets vikingamrknad är nog en av de bättre jag varit med i under hela den tid jag varit medlem i Fornföreningen Fibula. Visserligen ett konstant springande har det känts som men vafan det får man ta.

Under marknadens gång hanns det med mycket: Dramatik, fylleskap, slagsmål, än mer fylleskap, en bit dårskap och en smula inhandlande av kompleteringsmateriel, såsom en vursting mugg för vursting dryckeslag, ännu en seax (en dolk, lite rumphugget förklarat) och ett par nya byxor. Det hann bli en shamantrumma där emellan också.

Lite sorg hann det bli också, då en av de absolut trevligaste människorna jag träffat hittills sade upp sin Holmgångs karriär pga dåligt ben. Dock donerade han sin utrustning till Förening med ett väldigt bra pris, så sorgligt med trevligt i samma. PLus, fick första tjing på ny yxa! Snygg som attan och lätt som en fjäder! Yes! Bärsärk på den du!

Mycket trevligt folk träffades också, kända ansikten och nya, okända blev snabbt bekanta. Vad som dock borde göras är att fara ut och dels visa upp Holmgers Hird och få lite nya erfarenheter, dels visa Fornföreningen Fibula för omvärlden. Mårrben eller inte, bra reklam skadar aldrig.

Hur som haver, årets Marknad gick suveränt. Allt hölls på plats, visserligen några skavanker på sina ställen med vi är bara människor med tillhörande brister.

Enda gnället, rena och skära gnället jag har är till arrangemanget självt. Inget som behöver delges här, med andra ord.


Allt som jag tänker tillägga nu är:

Tack, Alla Besökare!
Tack, Alla Marknadsdeltagare!
Tall till Alla som gjorde Markanden möjlig!

Nästa år, samma plats, samma tid! Hoppeligen samma gäng om inte ännu större!

Nästa onsdag behandlar vi ämnet:
Potatismos!

Inga kommentarer: