torsdag 29 september 2011

Kaffe, slöhet och en del gelebönor...

Hörni, ni kanske vet den där käsnlan av aatt saker helt enkelt inte ska vara som man vill ibland?

Som idag: Jobbet försenat, tänker sig att man ska fara hem och slafa sig en timma. Nej du, katten Tass, nyaste tillskottet i detta hushåll, har bestämt sig för att ha husses fötter och ben till leksaker. Ja, inget fel med det, han är ju kattunge ännu. Iaf, kommer på jobb. Man tänker sig att det ska smidigare idag än det gick igår...

Nejdu. Då är det tydligen så att det finns En lastbil till Två släp. Så, en extra halvtimme extra så får man jobba ifred äntligen... men så ska vi, pricis som igår, dela med oss av det lilla utrymme vi har. Det är knappt att vi själva får plats på ytan vi jobbar på, men nu ska vi vara fyra arbetsgrupper på ett och samma ställe.

Iaf, klar med jobbet. Far hem och får äntligen vila lite. Kissen lägger sig på magan och spinner som en idiot och jag sover som en stock i två timmar, minst. Inget värre med det men sen börjar härjandet med att fara ut till Saltvik. Ingen har tid, ingen har skjuts, ingen orkar, alla har annat för sig. Jag vet, jag har ett kort, lågavlönat jobb så jag 'kan göra mer, om dagarna, men vi ska se den dagen så jag bokar om mig till annat. Fittiga komer folk bli men nån måtta får det vara.

Nu har jag en hemmakväll iaf och jag vet faktiskt inte vad jag ska gör av den. Får lön först imorron, så jag kan inte handla. Stått på balkongen och slagits med luft har jag gjort tre dagara i rad, så jag låter kroppen vila lite extra tror jag. Grillbiffar har jag, så de går nog åt. men annars, som sagt...

Vad ska man göra när ens planer försvinner..?

Ha're

Dan.

Inga kommentarer: