torsdag 6 oktober 2011

Jamen du då!

Hade en sån underbar flashback tidiager i morse. Stiger upp den tid jag brukar, men känner mig liite segare än vanligt. Inget mer med det egentligen, slafsar i mig min frukost och far på morgonutdelningen. Blir klar med det och far hem efter Elviz för att fara på jobb.

Kommer på jobb och börjar känna mig lite småsvag i kroppen. Naja, inget lite kaffe botar tänker jag och fyller min muggtermos. In på nästa jobb, vilket är paketlyftande och precis all energi är som försvunnen. Jag svettas men har kallt, jag är bleck, blicken flackar, pupillerna leker satan, yr som jag snurrat i 120 i en timme och svag. Det enda jag kan göra är att gå och sätta mig och vänta bort den värsta yrseln.

Här kommer då flasbacken: Jag hade precis samma sak i Folkis när jag gick där (Ålands Folkhögskola, för er som inte vet) och kommer också ihåg vad som var felet: Sockerhalten. Mitt blodsocker hade slagit i botten och kroppen sade till på skarpen 'Ät nåt!'. Det var det jag gjorde också. Eftersom caféet inte hade öppnat så for jag och tog ett par sockerbitar och sköjlde ner dem med varmt vatten. En stund senare var jag som normal igen.

Tror också att min frukost i framtiden ska bestå av mer än bara flingor och kaffe. Nåt köttigare eller smörgåsigt...

Naja, försenad Onsdagsblogg! Igen!
Bra att hålla reda på dagarna. Men tror det lite kommer med tidiga mornar och trötta dagar. Men man lever ju iaf!

Men nu, te och lite YouTube!

Ha're

Dan.

Inga kommentarer: