onsdag 19 oktober 2011

En serie med nötter, och en enda hammare i sikte....

Jag har en ny serie i huvudet. Då talar vi liksom serietidningsstuk.

'Allt är som ett enda täcke av lappar. Allt har alltid med nåt annat att göra.'

Är allt som det ska i denna värld, eller är allt en enda stor konspiration? Det undrar många men få tar tag i det problem som en person har sett vra ett faktum: Löpsedelbeslut, politikers död, terrordåd, mystiska nedhuggna träd... allt ligger sammanvävt i ett enda lapptäcke sydda med en röd tråd. Den självutnämnda hjälten Patchwork letar upp den under världens mästare för att få svar som ingen annan synligen söker. Han är dock under uppsikt...

Asthor Cold alias Grinning Man, Jack Smith alias Agent 41, St Michael's Order och ett flertal andra letar efter svaret på den enda frågan som alla ställer: Vem nystar upp trådarna i lapptäcket och hur vet personen var den ska leta?

Ja, that's it. Jag kommer nog skriva ner de flesta av händelserna jag kommer på, men om jag ska ge en snabb vision: Det är en fattig(läder)lapp som är en formidabel detektiv och som ser hur världen omkring denne håller på att totalrenoveras efter de som tar åt sig makt och de som böjer sig. Asthor Cold är dessutom en av de mer personligen omtyckta karaktärer jag haft i skallen ett tag, plus han har kontakter överallt så perfekt för en story om konspiration.

Håll ögona på Dee-Ziner.deviantart.com och lite öga mot facebook, så dyker det kanske upp nåt så småningom!

----------
Nog om det!

Hobbyapan har hittat fram ur mig igen! Efter upptävkten att huset jag bor i och speciellt granne till oss inte har något emnot att jag kapar ner lite buskar/träd på går'n så har jag haft fullt upp med att skapa både vandringsstavar och självförsvarsvapen! Jag har sketakul och väntar på att våren och vintern ska infinna sig. Tydligen ska Ask vara mäkta bra trä just då, så yeah, bara att vänta!

Jobbandet kommer snart kosrtas ner från fyra till två jobb. Men dock kommer tdien bli typ... dubbelt längre. Svårt att förklara men huvudsaken är att jag kommer få mer 'käsh' i kassan och det betyder mer slöseri! Yay! Plus: ny bil, bröllop i framti'n och lite annat smått och gott.

Och vikingen i mig kommer ha sketakul i framti'n också! Jag har säkerligen nänmt det tidigare men denna Hirdman ska bli Huskarl, dvs mer avancerad fighting och mer träning (typ. Mer press iaf) och hey, mer viking! Så, Dan är lycklig!

Och katten och E mår finfint! (har inte riktigt greppa hela 'skriv bara första bokstaven i partnerns namn'- grejen, men man kan ju prova) och egentligen lever livet loppan ur en personlig synvinkel. Visst, dåligt med pengar men man överlever!

Hursomhaver, det var dagens blogg, sen som vanligt men iaf inte en hel dag sen nu! Det är fortfarande onsdag! HAHAAA, den du, Tidsrymden!

Oh, just ja! Jag är ju med i två band nuförtiden! PermaFrost och Biomech! Jag är numer deras sångare och jag har börjat komma in i gunget med dom redan efter bara två repsessioner!

Men nu, tack och gonatt! (på riktigt, sovadags. Ska upp tidigt!)

Ha're!

Dan

Inga kommentarer: