torsdag 13 oktober 2011

Som Tjur på burk, fast mer som kakor...

Skulle jag få välja, så skulle jag vilja bli hantverkare. En hantverkare som gör, kanske inte de mest snygga sakerna, men saker som håller att ha och göras med. Jag skulle då också icke restriktera mig till endast ett material att arbeta i, utan som jag alltid ansett 'hellre lite i mycket än mycket i lite'. Med det menar jag, okej för att vara expert inom ett område, men då är man fast. Så hellre kan jag lite om mycket. Kanske inte alltid så givande, men vad gör man.

Orsaken för mitt hantverkar tänkande är pga att jag har märkt att mina förfäders skapapnde ådra ligger i ännu. Jag älskar att ha och göra med trä, färg, tyg, sten, lera, metall, musik, ord... jag är en skapande själ,simpelt sagt. Problemet är ju att bli uppmärksammad. Med mitt band Permafrost så har man ju musik och ord OCH till viss del skådespeleri. Plus vi får mycket uppmärksamhet när vi väl är igång.
Och en annan detalj som jag tycker stoppar mig i att aktivt konstnära mig är ju det att man inte 'tjänar' på't. Jag har nämligen hamnat i den hemska tankegången 'Pengar, det är grejer det' men det är också dagens sanning: Pengar ger viss frihet att röra sig. Det är ju därför jag krogat mindre än vad jag vill, för jag har inte haft råd. Skola dock bliva ändring på denna sakfråga!

Iaf, jag tar tillfället i akt och ber om ursäkt för brutna löften: Jag sa att jag skulle börja blogga på onsdagar men det gick ju åt pipan totalt. Men jag ska bättra mig, som Saddam sa. Nåja, nu ska Amon den Röde dricka sitt apocalüps-kaffe och äta lunch!

Ha're,

Dan.

Inga kommentarer: