onsdag 26 oktober 2011

Murmeldjur och Lönnträn!

Vet ni vad? My Little Pony: Friendship is Magic... Har laddat ner en del av säsong ett... Tror jag ska ladda ner resten också och sedan andra.

Har sällan haft så roligt åt nåt riktat mot ungar som MLP:FIM. Älskar karaktärerna! Iaf...

Ibland undrar jag om jag inte borde bli nån hantverkare eller nåt... för oftast eller ja, relativt ofta, så får en riktigt mysig lust att bara bygga eller skulptera saker. Inte för att jag måste utan för att jag vill. Som dessa klubbor/påkar jag har börjat tillverka som på löpande band. Ut i skogen, riv ner ett träd, forma, omforma, olja, olja, olja, olja, baddabing-baddaboom, we've got us a club!

Har tre just nu, två i ungask och en i typ... lönn tror jag det var. Ena aske-klubban har sitt huvvud i en 'kvist-korsning', andra är uppdragen direkt ur marken, likadant med lönnklubban. DEN,kan jag säga,gjorde motstånd! Gisses, fick slita minst en kvart för att få upp fanskapet ur marken! Men sen var det inget problem med att arbeta med träet, mycket behaglig träsort... tills den torkat.Hårt. Som. Sten! Naja, lyckades arbeta ner den och gnid in den i olja och låt huvudet ligga i oljebad så har vi en bona-fide klubba! Har börjat fundera om jag skule prova värmehärda nästa projekt jag upprotar.

Men ja, nu ska jag ta ett avsked återigen; Solen lyser ännu och jag vill lapa solsken så länge den visar sig!

Ha're!

Dan

Inga kommentarer: