tisdag 1 november 2011

Näädu, klagumorr! Det tar vi inte lätt på inte!

I dagens samhälle finns det alldeles för mycket våld och bekymmersamheter... vad då undertecknad vill införa är en mycket civiliserad form av duellering för att påbörja och avsluta dispyter.

Det är då helt enkelt den fina formen 'Insult Swordfighting' eller 'Skälsords Svärdsstrid' (säg det tio gånger i ultrarapid...) som används flitigt i Monkey Island spelen. Det är då helt enkelt så att man har varsin värja för lite stil (bluntad/ovass är den naturligtvis) och man 'vinner' med bästa förolämpningen.

Jag tycker det låter riktigt bra lösning på alla våldsproblem i denna värld!

På tal om annat, ni som läser min blogg mer frekvent kanske märker att det till och börja med inte är onsdag och för det andra så postar jag mitt på dagen istället för sent på kvällen. Hursomså?

Jo, jag har börjat fundera igen (farligt det där, måste varva ner me't) att ha en viss ordningsam uppdatering, visst det är väl kanske trevligt men det känns alltid som ett tvång att skriva nåt en specifik dag och det ska inte en blogg vara. Så, härmed upplöser jag alla lovord om reguljär uppdatering och går tillbaka till 'Jag uppdaterar när jag vill'. Helt enkelt för att jag vill.

Nåväl, med det ur vägen så tar jag mitt farväl under armen och går iväg. För nu ni, ska här drickas kaffe... iså mye mängd att man storknar nästans!

Ha're gött nu så hörs vi när vi hörs!

Dan

Inga kommentarer: